Dag 14 Relaxdagje

29 september 2011 - Parati, Brazilië

Vandaag kunnen we verschillende dingen doen, bijv. een boottocht, fietsen huren, een fort bezichtigen of kayakken door de baai. Nu hebben we onderhand al wel eens een keer genoeg boottochtjes gemaakt, fietsen kunnen we thuis ook, een fort *mwah* en kayakken door de baai is dan misschien nog wel leuk. Maar eerst maar eens gewoon uitslapen! Jippie!

Vandaar dat we lekker tot 7 uur slapen en dan besluiten dat we wakker zijn en er dus maar eens zachtjes aan uit moesten gaan. Het is wel belangrijk in dit hotel om veel tijd uit te trekken voor het ontbijt, aangezien er heel veel is en ook erg lekker. Ander bijkomend voordeel is dat het van 7.30 tot 10.30 geserveerd wordt en je dus in principe 2x kunt ontbijten :-) :-)

Na het ontbijt tijd om maar eens een beetje rustig aan te doen in het gezellige binnenplaatsje, beetje lezen en op de pc (je kunt nu ook Angry Birds spelen op de pc!!!). Zo tegen een uurtje of 10 gaan we dan maar eens even een stukje hardlopen, want om nu helemaal niets te doen schiet natuurlijk ook niet op. We vinden een mooie route net buiten het plaatsje waar we een groot stuk langs de rivier lopen, richting de zee langs een mooie boulevard. Je kan merken dat het wat later op de ochtend is want de zon brandt al behoorlijk - maar we redden het toch nog weer om een 6 km te rennen, lekker!

Het plan was om 11 uur af te spreken met wat medereisgenoten om te zien of we niet ergens een klein bootje kunnen huren om een stukje de baai in te varen voor wat mooie uitzichten op het plaatsje. Maar aangezien iedereen in de relaxmodus is vertrekken we rond half 12 en besluiten eerst maar eens richting strand te lopen en daar maar eens te gaan lunchen. We vinden een lekker plekje aan een leuk strandje waar we maar eens een fanta orange, een biertje en wat eten bestellen. Tijdens het eten en het biertje drinken gaan er al steeds meer stemmen op om die boottocht maar vooral gewoon te laten zitten en lekker aan het strand te blijven. Zo gezegd, zo gedaan en blijven we de hele middag lekker aan het strand liggen, biertjes drinken, beetje zwemmen, diverse baywatch imitaties en een haat/liefde verhouding hebben met de (redelijk verzorgde) zwerfhonden van Paraty.

Aan het eind van de middag lopen we nog wel even een wandelpaadje de heuvel op voor een fort dat hier zou moeten zijn. Nooit dat wij een fort gezien hebben, maar het leverde nog wel wat leuke uitzichten op. Vervolgens nog even door het stadje geslenterd en leuke slippers voor Ries gekocht en wat ansichtkaarten gekocht die we 's avonds later nog op de bus gedaan hebben.

Aangezien Alice zin had in het eten van pasta moesten we hier met de restaurantkeuze natuurlijk rekening mee houden. Daarnaast zijn er natuurlijk ook altijd mensen die vlees willen eten dus komen we uiteindelijk uit bij een italiaan die eigenlijk van alles heeft - altijd goed.