Dag 16 Strandwandeling

1 oktober 2011 - Ilha Grande, Brazilië

Als je op een exotisch eiland bent, wat kun je dan beter doen dan een dagje strand - maar als je Gerard en Alice heet dan moet je dat natuurlijk ook wel combineren met iets actiefs J. Voordeel van Ilha Grande is dat het mooiste strand van het eiland een paar kilometer lopen is en dat er geen pad horizontaal loopt, mooie combinatie dus! De tijd die er voor staat om er te komen, wat alleen maar lopend kan, is 2,5 – 3 uur (maar dat is natuurlijk voor de gemiddelde bolle braziliaan op slippertjes)

Wel eerst even relaxen dus lopen we rond een uurtje of 11 weg met een kaart van het eiland in de hand. Er staat zelfs een officiële wandelroute aangegeven die we moeten hebben. Helaas geeft de wandelroute al vrij snel rechtdoor aan terwijl andere bordjes aangeven dat we rechts moeten. Rechts lijkt volgens het kaartje ook logischer, maar het kaartje geeft dan ook weer aan om de officiële wandelroute te volgen. Uiteindelijk kiezen we ervoor om rechtdoor te gaan en uiteraard blijkt dit de verkeerde keus en komen we na een 20 min tot de conclusie (Alice was al veel eerder tot die conclusie gekomen) dat we toch wel rechts hadden gemoeten, maar ach… we hebben de tijd en het is toch vakantie natuurlijk.

De route loopt in totaal over 3 heuvels heen (bezaaid met boomwortels en rotsen) en gaat dwars door de bush van Ilha Grande. Een erg mooie route, met af en toe wat mooie uitzichten over de verschillende baaien. Ondanks Ries zijn korte beentjes redden we het om de route in 2 uur af te leggen (incl korte stop om te eten) en het strand is inderdaad het mooiste strand dat we tot dan toe tegengekomen zijn.

Na een paar uurtjes relaxen moeten we natuurlijk ook wel weer een keer terug. Aangezien Ries een beetje moet rusten moet Alice samen met nog een stel van onze groep (het leuke homostel, dus ze is iig veilig wat dat betreft) terug met een boot die een strandje terug vertrekt. Gerard wil de route terug gaan hardlopen (tenminste voor zover steile hellingen, boomwortels en rotsen dit toelaten).

Het boottochtje is uiteindelijk best mooi en duurt ongeveer 45 minuten, met mooie uitzichten over het eiland. Als Alice uiteindelijk terugkomt bij ons barbiehuis ligt Gerard al in de hangmat. De route terugrennen kostte ongeveer 50 minuten (zonder benen te breken J)

’s avonds voor de verandering maar eens naar een crêperie. Gerard heeft best honger en vraagt zich af of een crêpe wel genoeg zal zijn en denkt er dus over om eventueel een 2e te bestellen, maar uiteindelijk blijkt dat ie de eerste nog niet eens op krijgt (heeft vast te maken met de lading caramel of de kokosvulling die ze er in gepropt hadden) – maar wel erg lekker! Gelukkig heeft Ries nog wel honger, dus komt ie alsnog wel op!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade